7 КЛАС


Шановні семикласники!

Продовжуємо працювати дистанційно.

18.05.2020р.-25.05.2020р.
Об’єкт проектної діяльності №7: «Малярні роботи у побуті власними руками» Основна технологія: Технологія малярних робіт..
Технології при виконанні малярних робіт. Шкідливий вплив фарб. Практична робота: Добір матеріалів та інструментів для виконання малярних робіт. Опрацювати підручник параграф 13 ст.114-125
Трудове навчання для дівчат 7кл - підручник для 7 класу авт. Ходзицька І.Ю. та ін..pdf

Домашня робота: в зошиті дати відповіді на питання ст.125

Шановні семикласники!

Продовжуємо працювати дистанційно.

04.05.2020р.-18.05.2020р.
Об’єкт проектної діяльності №6: «Я — споживач»
Основна технологія: Технологія придбання продуктів харчування та інших товарів
Позначення етикеток та екологічних символів.
Практична робота: Читання маркування товару. (опрацювати підручник параграф 14 ст.125-150)
Трудове навчання для дівчат 7кл - підручник для 7 класу авт. Ходзицька І.Ю. та ін..pdf
Домашня робота: Розробка етикетки для власного виробу

Шановні семикласники!

Продовжуємо працювати дистанційно.

13.04.2020р.- 04.05.2020р.

Вибір та обгрунтування теми проекту.Практична робота: Робота з різними видами інформаційних джерел. Створення банку ідей. Створити ескіз декоративного рушника. 

Домашня робота: знайти шість різних видів декоративних рушників. Створити ескіз декоративного рушника. До 04.05.2020р 


Шановні семикласники!

Продовжуємо працювати дистанційно.

06.04.2020р.
Композиція виробу, оздобленого мережками.
Практична робота
скласти композицію виробу, оздобленого мережкою.
(на аркуші паперу або в зошиті)

Урок №3

Тема: Композиція виробу оздобленого мережками.

Мета уроку:

Навчальна мета: формування поняття про композицію, формування художнього смаку, почуття стилю й кольору під час розроблення композиції вишивки, підбору колірної гами ниток
Виховна мета: виховання шанобливого ставлення до традицій національної вишивки.
Розвиваюча мета: розвивання творчих здібностей, художнього смаку.
Обладнання: комп’ютерні слайди виробів оздоблених мережкою, композиції виробів, зразки виробів оздоблених мережкою.
Інструменти і матеріали: папір формату А4, кольрові олівці.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання.
Перевірка підготовленості учнів до заняття (зошит, спецодяг, інструменти, матеріали).
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Бесіда
1.     Від чого залежить вибір композиції вишивки? Чи впливає на композицію призначення виробу?
2.     Які кольори добре гармонують між собою?
3.     Поясніть такі поняття композиції, як симетрія та ритм.
4.     Що ви розумієте під композиційним центром?
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності 
Сьогодні розглянемо композицію виробу, оскільки гарний вигляд виробу великою мірою залежить від побудови композиції вишивки (комп’ютерні слайди виробів оздоблених мережкою).
ІV. Вивчення нового матеріалу
Вчитель повідомляє нову тему уроку, учні записують її.
Розповідь вчителя. Під час, якої вчитель показує компютерні слайди на яких зображено ілюстрації композицій , готові вироби.
Композиція — творче поєд­нання різних елементів узору в єдине ціле та розташування їх на виробі. Кож­на майстриня, вишиваючи, дає простір своїй фантазії, доповнює той чи інший візерунок новими мотивами та орнамен­тами.
Композиція вишивки для виробу має відповідати певним художнім вимогам. Насамперед вона залежить від приза­чення, форм та якості матеріалу оздоб­лювального виробу. Кожен виріб потре­бує свого особливого композиційного рішення.
Сучасним виробам декоративного призначення характерне найрізноманітніше розміщення узорів: по вузькій або широкій каймі, в центрі, в кутах або довільне.
У побудові композиції часто викорис­товують поєднання техніки прозоро- лічильної групи з поверхнево-нашивними лічильними техніками та поверхнево-нашивними нелічильними техніками. До техніки прозоро-лічильної групи належать усі види мережок. Назва «поверхнево-нашивні лічильні» техніки пояснює спосіб їх виконання, тобто ви­шивання на поверхні тканини, відлічую­чи нитки. До цієї групи техніки належать усі види «хрестика», «лиштви», «занизу­вання» тощо. Обидві групи технік гар­монійно поєднуються перш за все тому, що виконуються тільки на тканинах полотняного переплетення.
Нині спостерігається тенденція до збагачення традиційних технічних прийомів виконання вишивок. Розробляються більш декоративні шви. Їх перевага полягає в тому, що виконані на основі простих і складних ме­режок, з використанням кольорових швів, вони в різних поєднаннях створюють неповторний декоративний узор. Сучасні майстрині поєдну­ють 10—15 технік одночасно.
 
Композиції вишивки характерні орнаментальність та стильність. Ор­намент — це оздоблювальний візерунок, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, стилізованих рослинних чи тваринних мотивів.
Гармонія між формою виробу й оздобленням, між оздобленням і матеріалом, з якого він зроблений, називається стилем. Кожен історичний період має свій стиль і формується творчими зусиллями сучасників. Ці стилі залежать від духовних устремлінь людей.
Краса істинних українських народних мистецьких виробів полягає в тому, що кожен вид речей має свій стиль узорів. Він випливає як із самої техніки виробу, так і з гармонії між формою поверхні предмета, ма­теріалом, з якого він зроблений, і оточенням, для котрого той предмет призначений.
Вишивка тепер у моді, вона прикрашає сучасний одяг, інтер'єр, нада­ючи йому своєрідності й неповторності.
Одна з вимог до виконання вишивок — гармонійне поєднання їх в інтер'єрі сучасної оселі. Вишивка гарно поєднується з керамікою, з буке­тами квітів. Органічне поєднання декору інтер'єру квартири з вишив­кою створює справжнє естетичне середовище.
Враховуючи сучасні погляди на впорядкованість житла, можна виши­тим творам надати нових форм, урізноманітнити розміщення узорів, поєднання відтінків кольорів. Кожен творець сам добирає кольори, як він їх бачить. Навіть в одному інтер'єрі можна створювати велику кіль­кість різноманітних композицій кольорів. Для цього треба періодично змінювати кольорові скатертини, серветки на столі, занавіски або деко­ративні подушки на дивані.
V. Практична робота. Розробка композиції вишивки.
Завдання практичнаї роботи
Учні розробляють композицію вишивки виробу (на аркуші паперу або в зошиті), у якій мережки будуть поєднуватися з іншими швами.

VІ. Закріплення нових знань та вмінь учнів
Учні демонструють ескізи та обгрунтовують свій вибір.
VІІ. Підсумки уроку
Заключне слово вчителя
Оформлення виробів вишивкою творчий процес, що сприяє розвиткові фантазії, художнього смаку, що дозволяє відобразити у виробі своє бачення навколишнього світу, його різноманіття й багатство барв.
Учитиль виставляє оцінки за практичну роботу.
VІІІ. Домашнє завдання
Виконати практичнну.

30.03.2020р. 
Технології виготовлення вишитих виробів(мережки, гладь, хрестик)
або
 за підручником 6 класу  В.К. Сидоренко
Саме шостого а не сьомого класу
1. Ознайомитися з видами вишивальних технік
2. Записати в зошит:
а). короткі відомості про вишиті рушники
б). вироби - аналоги ( знайти п'ять  фото рушників в різних техніках та наклеїти в зошиті) 
в). вибрати з них однин який найбільше подобається, та ви будете опановувать ту техніку в подальшій роботі.
г). описати чому саме ця техніка сподобалася.

16.03. Тема: Декоративний рушник
Вишивка – це духовний символ українського народу, рідного краю, батьківської оселі, тепла материнських рук. Протягом багатьох століть створювалось декоративно-прикладне мистецтво. Виникло воно з любові до навколишнього світу і з потреби не тільки бачити й відчувати красу, а й творити її власними руками.                                                                
Багатьма поколіннями майстрів створювалось художнє оздоблення виробів вишивання. З раннього віку за роботою дорослих спостерігали діти, привчалися до способів та прийомів обробки матеріалів, оволодівали секретами майстерності, створювали своїми руками нескладні побутові речі. Вважається, що основне призначення вишивки — прикрашання одягу та інтер'єрно-обрядових тканин, та насправді вишивка несла і несе більш культовий  характер, а саме вишивка має велике значення для поганського світу наших предків. Кожен колір несе своє значення, кожна фігура у вишивці усе несе своє значення, свою ауру, свою енергетику. Вишивали головні убори — очіпки, намітки, хустини, а також сорочки, кожухи, свитки, корсетки, киптарі, спідниці, рушники, скатертини тощо. Вишивальними матеріалами були тканини домашнього і фабричного виготовлення (вовняні, льняні, полотняні, батист, шовк, кумач тощо). Для прикрашання використовували ручно - прядені і фабричні нитки: заполоч, біль, гарус, шовк та інші; металічні золоті й срібні нитки, корали, перли, коштовне каміння, бісер; металеві пластинки — лелітки, ґудзики, намистинки, блискітки, сап'янові стрічки, монети тощо.                                                                                                  Багатство і різноманітність геометричних елементів в українській вишивці (ромби, кола, хрести, хвилясті лінії води, горизонтальні знаки землі), зображенням тварин, птахів, рослин (дерево життя — верба, дуб, явір та ін.; листя, плоди, квіти; голуби, змії, коні, журавлі, качки тощо), людей із ромбоподібними тулубами, хрестоподібними головами. В Україні налічувалось близько 100 видів і технічних прийомів вишивання (гладь, хрестик, мереження, бігунець, плетіння тощо). Композиційне вирішення української вишивки відзначається безмежною фантазією, колоритом. Відповідно до етнографічних особливостей вишиванки виявляють чимало регіональних відмінностей. Притому українські вишиванки мають один спільний для всіх земель стиль, так що їх неважко розпізнати серед вишиванок інших народів — слов'янських і неслов'янських. Архаїчні зразки, звичайно одного кольору, відомі були на Поліссі, Волині й Бойківщині. Строго геометрична низь поширена на Гуцульщині, Поділлі, Полтавщині. Сильно стилізовані рослинні мотиви властиві для Побужжя, Волині, Поділля, Буковини. Більше рослинного характеру, з натуралістичним і мальовничим трактуванням вишиванки Київщини і особливо Полтавщини. Мережка і загалом ажурні вишиванки відомі на Полтавщині, середньому Поділлі й Покутті. Кольори української вишиванки загалом відомі в обмеженій кількості й гармонійних сполуках. Найбільше уживані чорна і червона барва або чорна, червоногаряча і жовта. Часами долучають також зелену й синю. Рідко вживаються срібна, золота і сіра нитки.                                         
Вишивка — це не тільки майстерне творіння золотих рук народних умільців, а й скарбниця вірувань, звичаїв, обрядів, духовних прагнень, інтелекту українського народу. Численні орнаментальні зображення тварин, птахів, рослин, дерев, квітів стверджують, що наші предки обожнювали їх, опоетизовували природу не лише у фольклорі, а й у декоративному мистецтві. Наприклад, рушники з вишитими зображеннями голубів, півнів, коней, хрестиків тощо були своєрідними оберегами, що захищали людину від злих сил.                                                                                                                     
Вагоме значення мала й кольорова символіка (червоний — любов, жага, світло, боротьба; чорний — смуток, нещастя, горе, смерть; зелений — весна, буяння, оновлення, життя тощо). Схематичні фігури Сонця, Берегині, Дерева життя, вишиті на тканині, є ще одним свідченням глибокої шаноби наших пращурів до Сонця, Матері, як могутніх, святих, життєдайних першооснов усього сущого. Крім того, вишивання як національна традиція сприяло формуванню у дівчат і жінок терпіння, відчуття краси. Дівчина мала вишивати милому сорочку, хустину, весільні рушники. Вишитий своїми руками одяг був одним із головних показників працьовитості юнки. Вишивка сьогодні живе, розвивається, збагачується новими аспектами. Сьогоднішня українська вишивка — результат унікальної духовно-матеріальної еволюції нашого народу. Впродовж багатьох століть в українській вишивці знаходять відображення думки і настрої людини, краса оточуючого світу, їх мрійливі сподівання на кращу добру долю, людські вірування, оберегова символіка речей, позначених доторком голки з ниткою.
Опрацюйте будь ласка матеріал, та виконайте 
домашнє завдання:
Записать в зошиті 
1. Яке призначення вишивки.
2. Назви тканин для вишивки.
3. Технічні прийоми вишивання.

Немає коментарів:

Дописати коментар